Variatietip

 

Dit broodje is koud ook heerlijk! Je kan de ricotta ook vervangen door cottagecheese, light mozzarella of magere platte kaas. Ook lekker met een sneetje gerookte zalm in plaats van kippenwit.

Bereidingswijze

 

1. Snij het paninibrood open. Bestrijk met ricotta. Snij de tomaat in plakjes en de spinazie in reepjes. Beleg het brood met sneetjes tomaat, verse spinaziereepjes en kippenwit.

 

2. Leg het belegde paninibrood op de grill.

 

Goed om te weten

 

Wist je dat het heel eenvoudig is om zelf een slank slasausje te bereiden ? Mayonaise bevat 80% vet, je kan dus maar beter een variant kiezen die minder vet bevat zoals een dressing of light mayonaise.

 

Of je bereidt zelf een slasausje op basis van magere yoghurt of magere platte kaas. Voeg hierbij wat citroensap, een lepel dressing of light mayonaise, wat mosterd, peper, en kruiden zoals bieslook, peterselie, dille. Rasp eens een appel in het sausje en voeg kerriepoeder toe. Meng het basissausje met ketchup voor een vetarme cocktailsaus. Voeg stukjes komkommer en knoflook toe voor een pittig sausje.

 

Oneindig veel gezonde variaties !

Rue Longue 286 Langestraat

1620 Drogenbos

België - Belgique

Tel: +32 2 534 40 88

info@dieteo.be

© 2018- N2COM sa/nv