Variatietip

 

Vervang de courgette door aubergineplakken.

Bereidingswijze

 

1. Ontvel de paprika door deze onder de grill te leggen. Snij de helft van de paprika tot reepjes.

 

2. Meng voor de lookpaprika de knoflook, de eierdooier en het citroensap in een keukenrobot tot een gladde massa. Voeg 2 eetlepels olie toe in een dun straaltje. Voeg de andere helft van de paprika toe en meng tot een gladde massa. Breng opsmaak met peper en peterselie.

 

3. Snij de courgette in dikke plakken. Laat deze plakken onder de grill bruin worden.

 

4. Bak de vis in 2 eetlepels olijfolie aan elke kant en snij de vis in reepjes.

 

5. Leg op elk bord 2 plakken courgette, met de stukjes geroosterde paprika erop.Verdeel hierop de visreepjes en schenk er de look over.

Goed om te weten

 

Weet je wat gezond vermageren betekent?

 

– vermageren op een langzaam tempo;

– een gemiddeld gewichtsverlies van eenhalve tot een kilo per week;

– een gevarieerd eetpatroon met eenbeperkte hoeveelheid calorieën (minstens1500 kcal !);

– het beperken van de hoeveelheid vet;

– eten van ruime porties groenten en fruit;

– veel water drinken;

– matig zijn met voedingsmiddelenwaaraan suiker is toegevoegd;

– het drinken van alcohol beperken;

– rustig eten en regelmaat brengenin het eetpatroon;

– meer bewegen